Motorkári si nevyberajú len motocykel, ale aj oblečenie na motorku a všetku výbavu. Chcú mať štýl, nezapadnúť v dave, vyniknúť, dať o sebe vedieť. Ale samozrejme nesmie zabudnúť na dostatočnú ochranu počas jazdy. Na ceste je totiž dôležitý každý detail, napríklad aj použitý materiál ako je kevlar.
Kde sa vzal?
Písal sa rok 1965 a chemička Stephanie Kwolek sa v laboratóriu DuPont rozhodla sprísť z odpadového roztoku vlákno. Experiment s vidinou neistého výsledku sa na prekvapenie všetkých podaril. Vzniklo tak niečo jedinečné. Pôvodný zámer bol využívať kevlar na výstuhu závodných pneumatík, ale jeho pole pôsobnosti sa veľmi rýchlo rozšírilo a dnes je zárukou kvalitného a pevného materiálu. Zasiahol do mnohých odvetví a hrá prím predovšetkým pri pracovných odevoch, ochranných pomôckach a motorkárskej výbave.
Vlastnosti má ideálne. Je extrémne pevný, bráni oderu a nevadí mu ani vysoké teploty. Ak vystúpia k 400 stupňom Celzia, začne sa vlákno na rozdiel od kovov, ktoré sa tavia, uhoľnatieť. Pre motorkárov ide tak o jedinečný materiál, ktorý nemá a zrejme nikdy ani mať nebude konkurenciu.
Čierna bodka
Kevlar pochopiteľne nie je bez vady, má svoje obmedzenia, ktoré ho limitujú a bránia mu v rozvoji. Na druhej strane ide v porovnaní s jeho výhodami o malichernosti. Nechráni pred ultrafialovým žiarením, ťažko znáša vlhké prostredie a je ťažko farbiteľný. Záleží, čo kto preferuje a zamýšľa s para-adamínovým vláknom robiť.
Všetkého spásny kevlar
Kevlar je nenápadný a len ľahko zvyšuje cenu motorkárskeho vybavenia, ale oplatí sa doň investovať. Do búnd, nohavíc, rukavíc a heliem. Áno, aj na tých býva špeciálna vrstva, ktorá chráni pri nehode. Nie je žiadnym tajomstvom, že je to práve kevlar, čo už mnohokrát zachránilo život alebo predišlo oveľa vážnejším zraneniam. Slabá bunda z kože je možná frajerinka, ale bezpečnosť je na vrchole. Palec hore pre každého, kto dbá na prevenciu a pri jazde sa účinne chráni.