Bezpečnosť na ceste je ideálny stav, ale len ťažko dosiahnuteľný. Nikdy nebude stopercentný. Veľkou mierou sa na tom bohužiaľ podieľa nekonečné "mačkovanie" medzi vodičmi áut a motoriek aj absencia chráničov na motorku.
Vzdialené ciele
Bezpečnosť. Všetci o nej hovoria, všetci sa o ňu snažia, ale výsledok je stále v nedohľadne. Naopak. Nehôd pribúda a jedni hádžu vinou na druhých a zase naspäť. Aby sa ale znížil počet kolízií a cestovanie bolo bez rizika, je potrebné, aby sa zapojili úplne všetci účastníci prevádzky, siahli si do svedomia, boli plne sústredení a schopní rešpektu voči konkurencii za volantom alebo na dvoch kolesách. Je to základný kameň a jediný spôsob, ako bilanciu na ceste zlepšiť.
Bezpečnosť až na prvom mieste
Paradox je, že teóriu poznajú všetci. Prechádzajú skúškami a bez dostatočných znalostí nedostanú príslušné oprávnenie. Prax je ale zmätená a často na hony vzdialená pravidlám.
Okrem ostražitosti a zaistenia prostredia bez rušivých elementov existuje aj celý rad tipov a trikov, ako sa počas jazdy cítiť o niečo bezpečnejšie. Tieto tri stoja neprávom v pozadí.
-
Zradný smerovač — smerovky sa u motocyklov nevypínajú automaticky, je teda potrebné priebežne kontrolovať, či aj napriek jazde neudávate rovno smer stranou alebo naopak.
-
Vymedzený priestor — motorka je menšia ako automobil. To ale neznamená, že by mala mať na ceste menej miesta alebo sa tiesniť pri krajnici, kde sa riziko pádu alebo zrážky s autom, ktorého vodič sa pri predbiehaní nebude obťažovať s vyjazdením do ľavého pruhu, zvyšuje. Motorkár by mal ísť tak, aby naň bolo dobre vidieť.
-
Indikátor mŕtveho uhla — táto vychytávka motorkám chýba, disponujú jej len automobily. Akonáhle ale vodič na motorke uvidí svetlo na zrkadle auta, vodič by mal o motoristovi vedieť a dať mu priestor na manévre.